Serverinstellingen voor Outlook.com- of Office 365 voor Bedrijven-emailaccounts
Als u wordt gevraagd om serverinstellingen op te geven bij het instellen van uw e-mailaccount voor Outlook.com (zoals hotmail.com, live.com, msn.com, enzovoort) gebruik dan deze instellingen. Als u een Office 365 voor Bedrijven-account gebruikt, kunt u de POP- en IMAP-instellingen hier vinden.
Serverinstellingen voor Outlook.com
- Gebruik eas.outlook.com voor serverinstellingen voor inkomende e-mail.
Opmerking: Voor IMAP- of POP-accounts van Outlook.com gebruikt u imap-mail.outlook.com voor IMAP en pop-mail.outlook.com voor POP.
- Gebruik smtp-mail.outlook.com voor instellingen voor de uitgaande SMTP-server.
- Poort 993 voor IMAP of 995 voor POP voor inkomende e-mail.
- Poortnummer 587 voor uitgaande e-mail.
Serverinstellingen voor Office 365 voor Bedrijven
- Gebruik outlook.office365.com voor serverinstellingen voor inkomende e-mail.
- Gebruik smtp.office365.com voor instellingen voor de uitgaande SMTP-server.
- Poort 993 voor IMAP of 995 voor POP voor inkomende e-mail.
- Poortnummer 587 voor uitgaande e-mail.
De serverinstellingen van uw Exchange-postvak zoeken
Als u verbinding maakt met een Exchange-postvak en u geen e-mail van Office 365 gebruikt of er niet zeker van bent of u e-mail van Office 365 gebruikt, gaat u als volgt te werk om de instellingen te zoeken:
- Meld u aan bij uw account met Outlook Web App. Zie Aanmelden bij Outlook Web App voor hulp bij het aanmelden.
- Selecteer in Outlook Web App op de werkbalk: Instellingen > E-mail > POP en IMAP.
- De naam van de POP3-, IMAP4- en SMTP-server en overige instellingen die u mogelijk moet invoeren, vindt u op de pagina POP- en IMAP-instellingen.
Veelgebruikte serverinstellingen voor e-mail
Veel populaire e-mailproviders zoals Gmail, Yahoo! en anderen, publiceren serverinstellingen online en kunnen makkelijk worden gevonden. Als u de e-mailinstellingen van uw provider niet online kunt vinden, moet u rechtstreeks contact met de provider opnemen.
Veelgebruikte serverinstellingen voor e-mail zijn:
Welke serverinstellingen heb ik van mijn e-mailprovider nodig?
Om u te helpen de benodigde gegevens te krijgen, hebben we een handige grafiek voor u samengesteld met de e-mailserverinstellingen waar om u moet vragen. Waarschijnlijk moet u zowel uw e-mail als een IMAP- of POP-account instellen. Wat zijn POP en IMAP? Vraag het uw provider als u niet weet welke u moet gebruiken.
Opmerking: Als u een IMAP- of POP-account gebruikt, wordt alleen uw e-mail met uw apparaat gesynchroniseerd. Agenda’s of contactpersonen die zijn gekoppeld aan dit account, worden alleen op uw lokale computer opgeslagen.
Volg deze instructies om uw e-mailinstellingen te krijgen:
- Druk deze pagina af en houd hem binnen handbereik.
- Bel uw e-mailprovider en vraag hem naar de instellingen in de onderstaande tabel.
- Noteer de bijbehorende e-mailserver-instellingen in de lege kolom.
- Open uw e-mailapp en voer de informatie in om de configuratie van uw e-mailaccount te voltooien.
Opmerking: Mogelijk hebt u slechts enkele instellingen nodig. Vraag uw e-mailprovider wat u nodig hebt om uw e-mail op uw mobiele apparaat te kunnen openen.